logo

Zotero: Del dit bibliotek

Opret en profil

Når du opretter en profil hos Zotero, kan du synkronisere dit bibliotek på den computer med dit online bibliotek hos Zotero.

Der er tre grunde til at det er en rigtig god idé at synkronisere sit bibliotek:

  1. Du kan lave en backup af alle dine biblioteker.
  2. Du kan dele dine biblioteker med andre.
  3. Du har altid adgang til dine biblioteker. 

Opret grupper

1. Log ind på zotero.org med dit brugernavn og password.

 

2. Vælg 'Groups'

 

 

3. Vælg 'Create a New Group'

 

 

4. Giv din gruppe et navn og vælg om den skal være: 1) Public, Open Membership 2) Public, Closed Membership 3) Private Membership

 

5. Under 'Memers Settings' kan du invitere flere medlemmer af gruppen. Medlemmerne skal have en Zoteroprofil.

 

6. Hvis du skriver en opgave sammen med en medstuderende, skal du rette rollen fra 'Member' til 'Admin', så kan I begge redigere i gruppens indhold.

 

7. Næste gang du synkroniserer Zotero på din computer, vil din gruppe være tilgængelig

 

Cookiepolitik (dansk) / Cookie policy (English)